„A tiszta, tökéletesen manikűrözött kéz a siker és a hatalom jele, ezekkel a merész színekkel viszont a férfiak is kifejezhetik önmagukat és azt, hogy nem korlátozzák őket a társadalmi szabályok” – magyarázta Marco Berardini, az Evolution Man márka menedzsere egy sajtónyilatkozatában.
A lakkozott férfikörmöket eddig leginkább rocksztárok, illetve olyan különc hírességek vállalták be, mint például Johnny Depp, David Beckham vagy Harry herceg. A termék gyártója viszont azt szeretné elérni, hogy a lakkozott köröm a hétköznapi férfiak számára se legyen többé tabu.
„Határozottan kevésbé végleges, mint egy tetoválás, és az aktuális hangulatodnak, illetve divatirányzatoknak megfelelően váltogathatod a színét” – ecsetelte a körömlakk előnyeit Berardini.
A körömlakkot első körben háromféle „férfias” árnyalatban: matt világosszürkében, valamint metálfényű lilásvörösben és sötétszürkében dobják piacra, illetve a kollekcióba bekerült még egy fedőlakk is.
A modell a napokban a New York-i Metropolitan Opera évadnyitó gáláján jelent meg. Aranyfényű, flitteres estélyi ruhájában jól látható volt, hogy a korábban védjegyének számító domborulataiszinte teljesen eltűntek, a dereka és a csípője eltűnt, és az arca is vékonyabb lett. Nem csupán hogy már nem mondható teltnek, hanem kifejezetten vékony.
|
|
Renn ugyanakkor hevesen tagadja, hogy direkt fogyott volna le: „Sokan mondták, hogy a divatipar vagy az ügynökségem gyakorolt rám nyomást, esetleg saját magamat kényszerítettem erre, de mindhárom feltételezést egyértelműen megcáfolhatom – fogalmazott a modell. – Nem szeretném, ha a fiatal nők azt hinnék, hogy csak soványan lehetnek szépek. A szépség nem a méretektől függ. A testem az ismertetőjegyem, és büszke vagyok rá” – nyilatkozta egy brit magazinnak.
Levendula, jácint, ilang-ilang: ezek viszonylag ismert parfümalapanyagok. Ám azt nem gondolnánk, hogy egy lóvizeletszagú molekula kifejezetten csodát tehet a jázminos illatkompozíciókkal.
Parfümöt nemcsak virágos alapanyagokból készíthetünk, de fűszerek, sőt állati eredetű elemek is jól jöhetnek.
![]() |
Zólyomi Zsolt Fotó: Sanoma Archív/ Lakos Gábor |
A legkülönlegesebbek
Különlegességnek számítanak például azok a természetes kivonatok, melyeket folyékony szén-dioxiddal nyernek ki olyan érzékeny alapanyagokból, melyekből korábban nem, vagy csak nagyon nehezen lehetett – tudjuk meg Zólyomi Zsolt parfümőrtől. Ilyenek például a sárgarépamag, a dió, a feketeribizlirügy-, a tölgyfanyesedék-, vagy épp a hársfavirág-kivonat. Kuriózumként tartják számon a „kőzetizzadmányokat" is, melyek egy-egy kő vagy természeti képződmény illatát – például a folyékony láva fölött terjengő illatot – idézik. A szintetikus alapanyagok közül különlegesek azok a molekulák, melyek fémes hatást kölcsönöznek egy illatnak, például ahhoz hasonlót, mint amilyet a vasalótalp áraszt, miután kihúztuk a konnektorból, de van vajas illat és tengervíz felett szálló párás szellőt utánzó molekula is – magyarázta a szakember.
A legdrágább
Jelenleg az egyik legdrágább alapanyag az írisz földbeni szárának a kivonata, ebből 1 kiló akár 100–150 000 euróba – azaz átszámolva 29–43 millió forintba – is kerülhet. Ezt a kivonatot jellemzően a kisebb, felsőkategóriás, úgynevezett „niche” parfümöket gyártó márkák használják, melyek költséges reklámkampányok helyett inkább minőségi alapanyagokra költenek. Ilyen kivonat található például az amerikai Odin márka 04 Petrana nevű parfümjében vagy a The Different Company – Bois d'Iris elnevezésű illatában.
A legbizarrabb
Az indolmolekula tömény állapotban egy az egyben a lóvizelet szagát idézi, megfelelő mennyiségben azonban – ez mindössze néhány cseppet jelent – kiválóan kiegészíti, élettelivé teszi a jázminos illatkompozíciókat. A parfümgyártás talán egyik legbizarrabb irányzata manapság az élelmiszer-ipari vonal: a legkülönfélébb ételek és italok illatát idéző parfümök készülnek, a konyaktól kezdve a rokfort sajton át a baconszalonnáig. Mint a parfümőrtől megtudtuk, az ilyen típusú parfümök alapanyagainak nincs közvetlen közük az adott élelmiszerhez, a hagyományos parfümökhöz hasonlóan olyan természetes vagy szintetikus kivonatokból keverik ki őket, melyek elegye végül az adott étel vagy ital illatát adja ki.
A legnagyobb átverés
Bár a DNS-parfüm feltalálója már 1995-ben Ig-Nobel (azaz anti-Nobel) díjat kapott értelmetlen találmányáért, a mai napig is számos cég foglalkozik azzal, hogy DNS-minta alapján készít állítólagosan személyre szabott parfümöket a megrendelő számára, nagyjából akkora összegért, amennyiért egy átlag középkategóriás parfümöt vásárolhatna. Zólyomi Zsolt felhívta a figyelmet arra, hogy ez bizony átverés, hiszen egy valóban személyre szabott parfüm elkészítéséhez eleve kevés egyetlen DNS-minta, ennél sokkal többet kell tudni a delikvensről a tökéletes egyéni illathoz, figyelembe kell venni például az életmódját, ízlésvilágát, de meg is kell szagolni – a testillatot ugyanis a genetikán túl az életvitel is nagyban befolyásolja. Egy egyénre szabott parfüm elkészíttetésének az ára ráadásul rendkívül magas, akár 20 000 euróba (azaz az 5 700 000) forintba is kerülhet, és az alkotófolyamat fél–másfél évig is tarthat.
Párizsban egy édesipari vásár megnyitó ünnepségén csokoládéból készült ruhákból rendeztek divatbemutatót. Nem épp zökkenőmentesen.
A felvonuló, kifejezetten parádés kreációk közül több is akadt, mely kényes anyagánál fogva a divatshow alatt egész egyszerűen megadta magát a hőmérsékletnek és a gravitációnak.
![]() |
![]() |
Képek: Bureau 233 |
A masszívabban összerakott szettekről csak néhány kisebb-nagyobb darabka pottyant le, a legkevésbé szerencsés manöken csokiszoknyája viszont a kifutó kellős közepén hullott darabjaira.
A bakik azonban inkább csak jót tettek a bemutató hangulatának, olyannyira, hogy a fináléban a modellek már önfeledten kóstolgatták egymás ruhakölteményeit.
![]() |
Kép: The New York Post |
Egyes férfi sztárok és divattervezők lábán évek óta rendszeresen felbukkantak a magas sarkú cipők, újabban azonban a tengerentúlon egyre több fiatal, civil férfi is bevállalja a viselésüket, méghozzá szexuális beállítottságtól függetlenül. Persze nem úgy kell elképzelni, hogy rögtön melltartót és szoknyát is húznak hozzá, sőt! Az irányzat hívei leggyakrabban egyszerű inggel és visszahajtott, elegáns szövetnadrággal viselik a magas sarkút. A pasik legszívesebben a felső kategóriás márkák – például a Louboutin, az Yves Saint Laurent vagy a Gucci – kínálatából választanak, a kereskedők szerint még soha nem fogytak ilyen jól a nagy méretű, drága dizájnercipők.
„Ez a hatalomról szól. Magasabb lehetsz mindenki másnál. Feltűnőbb lehetsz. Másképp is jársz és a lábaid is szebben mutatnak” – magyarázta a trend egyik követője a New York Postnak nyilatkozva.